OneNote kursus

OneNote er et perfekt værktøj til styring af dine noter, og gør det enkelt at indsamle informationer fra forskellige kilder, så du altid har det hele samlet ét sted. Programmet er relativt enkelt, men indeholder mange smarte funktioner som kan effektivisere din hverdag, og OneNote kan linkes op med bl.a. Outlook og andre Office programmer.

Kursusbeskrivelse:

OneNote basis

Lær, hvordan du med dette program, enkelt kan tage notater, indsamle informationer og samtidig have links ud til de øvrige Microsoft Programmer. OneNote er et elektronisk notatværktøj, som udover en meget enkel og brugervenlig grundflade, også giver en lang række andre muligheder. Du arbejder i et ”frit” set-up, hvor du ikke behøver tænke på sideskift, margener m.v., men blot fokusere på videns opsamling.

Formål:

Med denne introduktion og gennemgang af de væsentligste funktioner i OneNote, vil du efterfølgende være i stand til at bruge programmet til at indsamle og strukturere notater, informationer, referater m.v. Du vil også kunne linke informationer mellem f.eks. OneNote og Outlook.

Indhold:

På dette seminar, vil vi arbejde med følgende emner.

  • Strukturen i OneNote
    Få styr på brugen af Notesbog, Sektioner og Sider, samt sektionsgrupper og undersider.
  • Opret Notesbog
    Hvor er det praktisk at placere en Notesbog, f.eks. lokalt, i OneDrive eller via Netværk.
  • Sektioner og Sektionsgrupper
    Lær hvordan du strukturer din Notesbog i Sektioner og Sektionsgrupper.
  • Sider og undersider
    Du får masser af input til hvordan du bedst organiserer informationerne i Sider og Undersider.
  • Notater og Tekst
    Der findes værktøjer der gør det enkelt at indskrive, redigere og flytte rundt på tekst.
  • Tabeller og Punktopstillinger
    Få overblik over din tekst med tabeller og punktopstillinger, og lær hvordan du enkelt kan redigere disse.
  • Konverter til Word og PDF
    Du lærer. hvordan dine noter direkte kan overføres til f.eks. et Word-dokument
  • Brug af mærker
    OneNote har et visuelt system med ikoner der kan give dig overblik over dine noter og evt. opgaver.
  • Outlook opgaver
    Der er en direkte sammenhæng mellem opgaver i OneNote og Opgavepanelet i Outlook.
  • Outlook mails
    Du kan automatisk overføre mails fra Outlook, og tilsvarende dele informationer via mails fra OneNote.
  • Mødedetaljer
    Med OneNote kan du linke mødenotater direkte til kalenderaftalen i Outlook.
  • Illustrationer, tegninger og skærmklip
    Lær, hvordan du kan visualisere dine idéer, og enkelt indsætte skræmklip fra andre programmer.
  • Del dine noter
    Man kan dele sine noter med både interne og eksterne, og bruge det som et værktøj til vidensdeling

Varighed:

3 timers seminar. Kan evt. også afholdes som 1 dags kursus.

Priser:

Se under generel information.

Generel information:

Det anførte seminar/kursus afholdes som målrettede firmakurser, dvs. det foregår i jeres lokaler og deltagerne arbejder med deres egen pc.

Priser:

Seminar på 3 timer, for op til 10 personer kr. 7.975,-

Den anførte beskrivelse kan tilpasses i indhold og varighed, så den passer til jeres behov.
Kontakt os for et uforpligtigende oplæg.