Planlægnings kurser

I en hverdag, hvor de fleste får utallige informationer og opgaver, er det vigtigt at du har fokus på dine arbejdsrutiner omkring håndtering af mails, opgaver, kalenderaftaler, projekter m.v. Ole Grønhøj er ekspert i personlig planlægning, og har hjulpet utallinge med at effektivisere deres arbejdsrutiner, og kan helt sikkert også hjælpe dig.

Kursusbeskrivelser:

Personlig planlægning

Har du en alt for stor Indbakke, med utallige informationer, opgaver og ting til opfølgning? Skriver du også "ting bag øret"... som du alligevel kommer til at glemme? Så er dette kursus helt sikkert noget for dig. Du ser hvordan f.eks. Outlook kan hjælpe dig med at organisere og planlægge din hverdag, så du altid har overblik og nemt kan prioritere dine opgaver.

Formål:

Kurset giver dig en række praktiske værktøjer, der vil hjælpe dig med at skabe overblik samt få en mere effektiv tilgang til de daglige informationer og opgaver. Med den rette struktur omkring behandling af informationer og opgaver, vil du undgå frustration over glemte opgaver, prioritering m.v. og samtidig øge din produktivitet, da overblikket øges og spildtid mindskes.

Indhold:

Kurset veksler mellem teori, og praktiske funktioner i Outlook:

  • Handlingsproces
    Hvordan behandler du eksempelvis nye mails effektivt.
  • Information eller opgave
    Organiser, det du modtager i forhold til om du skal udføre handling eller ej.
  • Planlægning er det muligt
    Føler du det svært/umuligt at planlægge din arbejdsdag? Vi ser på, hvad der er realistisk for dig.
  • Fokusering og egen forstyrrelser
    Lader du dig forstyrre unødigt, eksempelvis ved at du prøver at udføre flere opgaver på én gang.
  • Strukturer dine informationer
    Vi ser på, hvordan du effektivt kan organisere dine mails i Outlook.
  • Automatisk organisering og brug af farver
    På kurset lærer du, hvordan Outlook automatisk kan hjælpe med at skabe overblik i hverdagen.
  • To-do lister i praksis
    Hvordan kan du organisere og planlægge opgaver m.v. bedst muligt i Outlook.
  • Opgaver og opfølgningsflag
    Lær, hvordan du optimalt udnytter disse funktioner, således at du altid har styr på udestående opgaver.
  • Kalenderaftaler vs opgaver
    Du får nogle gode retningslinjer til brug af kalender og to-do liste.
  • Visninger og genveje
    Outlook har nogle visninger og genveje, som kan gøre det nemt og hurtigt at organisere mails.
  • Planlægning i hverdagen
    Vi ser på, hvordan du prioriterer dagens opgaver, samt samler op og planlægger hver uge.
  • Hold fast i strukturen
     Du får nogle gode værktøjer til, hvordan du sikrer, at de gode vaner fastholdes i en travl hverdag.

Varighed:

1 dag.
Kan evt. udvides med personlig coaching ca. 2 uger senere.

Priser:

Se under generel information.

 

 

 

Få struktur på dine opgaver

Vi modtager typisk opgaver og informationer i forskellige situationer, og med Office 365 programmerne, kan de også blive noteret forskellige steder. På dette kursus ser vi på hvordan Outlook, OneNote, Planner og To-Do applikationen kan hjælpe dig med at organisere og prioritere dine opgaver.

Formål:

På dette kursus får du, med udgangspunkt i en praktisk model, nogle enkle værktøjer til at holde styr på dine informationer, samt vigtigst af alt, at få organiseret og planlagt dine opgaver. Efter kurset kan du anvende Outlook som planlægningsværktøj, og udnytte sammenhængen til OneNote. Ligeledes vil du være introduceret til Planner og hvordan du derigennem kan få overblik over de opgaver du er ansvarlig for. Alt dette kan så samles via Microsoft To-Do applikationen.

Indhold:

Følgende emner vil indgå i kurset:

  • Handlings- og Beslutningsproces
    En model til hvordan du fokuserer og direkte får organiseret de informationer og opgaver du modtager.
  • Organisering af Outlook
    Vi arbejder med forskellige funktioner som giver dig overblik, og effektiviserer brugen af Outlook.
  • Opgavelister
    Lær hvordan du anvender opgavelister i Outlook, og f.eks. knytter det sammen med dine kalenderaftaler.
  • Opgaver og opfølgningsflag
    Du får en grundig gennemgang af disse to funktioner i Outlook, så du effektivt har styr på hvad du skal følge op på.
  • Noter i OneNote
    Mange anvender OneNote til eksempelvis mødenoter, og programmet har forskellige værktøjer til at markere tekst til opfølgning.
  • Link mellem OneNote og Outlook
    Det er muligt at oprette opgaver fra OneNote direkte på Outlook opgavelisten, og f.eks. også dele status/information med kollegaer.
  • Microsoft Planner
    Lær hvordan planner kan anvendes, når du skal samarbejde med andre om opgaver og projekter.
  • Mine opgaver i Planner
    Er du med i flere projekter, findes der mulighed for at få overblik over dine udestående-, igangværende- og løste opgaver.
  • To-Do app
    Med denne applikation kan du få et samlet overblik over dine opgaver fra både Outlook, OneNote og Planner.
  • Planlægning i hverdagen
    Vi afslutter med nogle praktiske tips til hvordan du anvender og ajourfører disse to-do lister, også når du ikke er ved din PC.

Varighed:

1 dag.

Priser:

Se under generel information.

Generel information:

De anførte kurser afholdes som målrettede firmakurser, dvs. det foregår i jeres lokaler og deltagerne arbejder med deres egen pc på jeres netværk.

Priser:

1 person kr. 4.375,-

2-4 personer kr. 8.775,-

5-10 personer kr. 10.975,-

Specielkurser:

De anførte beskrivelser kan tilpasses i indhold og varighed, så den matcher jeres behov.
Kontakt os for et uforpligtigende oplæg.