Microsoft Teams er et centralt værktøj i forbindelse med bl.a. online møder, og mange er begyndt at anvende det uden forudgående introduktion. Derfor er der mange der tilbyder deres medarbejder seminar i brug af Teams, og en grundig gennemgang af hele programmet, og ser dets muligheder for samarbejde og informationsdeling.

Kursusbeskrivelse:

Samarbejde med Teams

Dette seminar er for jer, som ønsker at blive fortrolig med alle mulighederne i Microsoft Teams. Vi fokuserer på, hvordan det kan bruges, som et centralt værktøj til samarbejde i afdelinger og projekter - både internt og eksternt. I ser, hvordan I enkelt kan dele filer, informationer, dialog m.v., så al viden nemt kan genfindes.

Formål:

Efter kurset har I kendskabt til, hvordan I opretter og tilpasser indstillingerne/rettighederne til et Team. Derudover vil I lære, hvordan I anvender kanaler til kommunikation, og faner med forskellige applikationer. I vil ligeledes se, hvordan I kan arrangere Teams møder og bruge chat funktionen effektivt.

Indhold:

På kurset kommer vi igennem følgende emner:

  • Introduktion til Teams
    Hvad er Teams og hvilke muligheder er der i programmet, samt relationen til Skype for Business.
  • Opret Teams
    Hvilke typer af Teams kan I oprette, og hvordan tilføjer I medlemmer og gæster.
  • Indstillinger til Teams
    Lær, hvordan I kan tilpasse, og styre rettighederne f.eks. i forhold til indlæg og filer.
  • Opret kanaler
    Få struktur på jeres Teams, ved at opdele informationerne i kanaler med målrettede emner.
  • Indstillinger til kanaler
    Der findes forskellige typer af kanaler, og I kan foretage forskellige indstillinger på dette niveau.
  • Standard faner
    Lær, hvordan I anvender de faner der automatisk oprettes til hver kanal.
  • Opret faner
    Er der særlige applikationer eller filer som skal anvendes, kan de oprettes som genvej via en fane.
  • Indlæg 
    Effektiviser brugen af indlæg, og anvend de chat funktioner der findes så den interne dialog optimeres.
  • Fildeling
    Teams gør det enkelt at dele informationer, enten via indlæg eller ved at uploade filer.
  • Rettigheder på filniveau
    I lærer, hvordan du kan styre rettighederne på filniveau, via Sharepoint. 
  • Filhåndtering
    Ved at synkronisere med Stifinder, kan I arbejde både i skrivebords applikationerne og online versionen.
  • Video møder
    Lær at indkalde til Teams møder via Outlook og hvordan I kan oprette spontane videomøder i Teams.

Varighed:

3 timers seminar.

Generel information:

Det anførte seminar afholdes som målrettede firmakursus, dvs. det foregår i jeres lokaler og deltagerne arbejder med deres egen pc.

Priser:

Seminar på 3 timer, for op til 10 personer kr. 7.975,-

Specielkurser:

Den anførte beskrivelse kan tilpasses i indhold og varighed, så den passer til jeres behov.
Kontakt os for et uforpligtigende oplæg.